1. ראשי
  2. מידע שימושי
  3. מה הכי חשוב לעשות או לא במבחן המעשי – הטסט

מה הכי חשוב לעשות או לא במבחן המעשי – הטסט

אנו מתארים לעצמנו כי כל אחד שלומד נהיגה מעוניין לעבור את הטסט הראשון בהצלחה. אז איך עושים את זה. ראשית, ה'טריק' הטוב ביותר הוא להכיר את חוקי התנועה. שינון קצר על החומר שנבחנתם בתיאוריה לא יזיק, זה טוב גם לנהיגה בחיים האמתיים. יש לבחור במורה נהיגה מתאים המסוגל להדריך אתכם באופן ממוקד לקראת הטסט. דרשו ממנו שידריך אתכם בחניית רברס וכדומה, נושאים שמורי נהיגה רבים מתעצלים ללמד אך טסטרים רבים בוחנים דווקא את הפעולות הללו.

שינה, רוגע וריכוז

לפני שאתם ניגשים לטסט התייעצו עם מורה הנהיגה ואל תלחצו עליו להגיש אתכם, הוא יידע לאבחן יותר טוב מכם אם אתם מוכנים. לפני הטסט נסו להקפיד על שינה טובה ומספיקה (נכון, זה לא תמיד אפשרי…). הגיעו למקום המבחן מעט לפני הזמן ושמרו על רוגע, כך תוכלו להתמקד ולהיות עם ריכוז מקסימלי בעת המבחן. פחות מומלץ להירגע באמצעות כדורי הרגעה העלולים לגרום להירדמות ולחוסר ערנות. בשיעור האחרון לפני הטסט בקשו מהמורה לעבור אתכם על פעולות שאתם מתקשים בהם, כמו עקיפה, חנייה ברברס, פניית פרסה, זכות קדימה (שוב: זכויות קדימה – חשוב מאוד!).

מה עושים בשעת הטסט?

בעת המבחן הפגינו ביטחון ומיומנות וגלו ערנות וזהירות רבה. פעולות אלו יעשו רושם חיובי על הטסטר. בעת המבחן עדיף לשמור על שקט (גם אם זה מעיק) לפני כל פעולה הבוחן נותן הוראה ברורה, אם לא נתן הבוחן הוראה המשיכו בדרככם ללא היסוס, גם אם נכנסתם לצומת המשיכו ישר. אל תיבהלו מהערות הבוחן בעת הטסט, לא כל הערה משמעותה כישלון. מתי כן נוכל לדעת בוודאות שנכשלנו? פעולה לא נכונה המצריכה התערבות פיזית של הבוחן היא כישלון כמעט ודאי. מה נחשב להתערבות של הבוחן? אם נדרש הבוחן לבלום או להפנות את ההגה נחשב הדבר להתערבות ובכמעט 100% מהמקרים זה יכשיל את הטסט. אם התבקשתם לעשות חנייה ולא הצלחתם נסו לבקש מהבוחן הזדמנות נוספת להוכיח את יכולתכם.

פעולות נוספות שהבוחנים שמים עליהם דגש:

לפני כניסה לצומת אל תחליפו נתיב, לפני שאתם נכנסים לכיכר זכרו לבדוק את מצב התנועה בו, שמירת מרחק, התייחסות להולכי רגל, הפרעה לזרימת התנועה (נסיעה איטית מדי), שימוש תכוף במראות. מקרים אלו נבדקים בשבע עיניים. ככל שתקפידו עליהם יותר הסיכוי שתעברו את הטסט בהצלחה יגדל הרבה יותר.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותכם…

תפריט
נגישות