1. ראשי
  2. לימוד נהיגה אוטומט

לימוד נהיגה אוטומט

מכוניות אוטומטיות בהחלט קלות יותר ללמוד לנהוג בהן: אין צורך לחשוב על הילוכים,
ולכן הלומדים חופשיים להתמקד במראות, במהירות, במכוניות אחרות, הולכי רגל וכל השאר.

רוב רובם של הרכבים המשפחתיים בארץ בצרכים הבסיסיים הם אוטמטיים. מה גם שהנוחות נסיעה והקלות למידה ביחס לגיר הרגיל מקצרים את זמן הוצאת הרשיון ביחס לגיר הידני.

הלימוד ברכב האוטומט מקל על התלמיד. שצריך להתרכז במספר פעולות בו בזמן. וברגע שהוא פתור ממערכת התפעול הידני. נחסך ממנו חלק נכבד מהמאמץ. וכך יותר קל לתלמיד. זה עוזר להרבה תלמידים שקצת קשה להם.

הבעיה המפורסמת של היום "קשב וריכוז" מופיעה הרבה אצל הצעירים בלימוד הנהיגה. וכול מיני כדורי הרגעה עולים על הפרק לפני טסטים ולפעמים בשעורים. בנוסף ישנם תלמידים עם קושי מוטורי מסויים. ולכן תלמידים עם בעיות של קשב וריכוז או בעיות מוטוריות ועוד… מומלץ להם להוציא רישיון על אוטומט שכן המסלול קל יותר ובד"כ מהיר יותר.

מכיוון שאין דוושת מצמד, מכונית אוטומטית קלה יותר לנהיגה – במיוחד בנהיגה בתוך העיר – יש אנשים שמעדיפים הילוכים אוטומטיים לנהיגה עירונית מכיוון שתנועה עמוסה פירושה החלפות הילוכים תכופות יותר עבור נהגים ידניים.

ישנם ארבעה הילוכים בסיסיים:

P-PARK
פארק הוא פשוט ניטרלי עם ההילוכים נעולים כך שהגלגלים לא יכולים להסתובב. תמיד טוב לוודא שאתה בפארק לפני שתניע את המכונית – ובחזרה בפארק לפני שאתה מכבה את המנוע.

R – Reverse
בשביל לנסוע אחורה, כמובן.

N – Neutral
עוצרים ברמזור או בתנועה (יותר משני שניות)? הרבה נהגים אוטומטיים יכניסו את המכונית לניטראלית. כמו במכונית ידנית, עדיף להשתמש בבלם / בלם היד כדי לוודא שאתה לא מתגלגל.

D – Drive
בשביל לנסוע קדימה. כשאתה נוסע מספיק מהר, המכונית תעבור אוטומטית להילוך שני, ואז לשלישי וכן הלאה. (זה כל הרעיון של אוטומט)

תפריט
נגישות