1. ראשי
  2. מידע שימושי
  3. למה ביטוחים לנהג חדש הם מאוד יקרים?

למה ביטוחים לנהג חדש הם מאוד יקרים?

למה ביטוח רכב לנהגים חדשים הם בשמיים?

כמו בכל תחום, חסר ניסיון עושה יותר טעויות, זו עובדה וזה כמעט כמו חוק טבע. בנהיגה ברכב טעות עלולה להיות קטלנית ובמקרה הטוב לגרום לנזקי רכוש. נהג חדש מעורב יותר בתאונות דרכים, הוא נוטה פחות לשמור על כללי הנהיגה, אם בשל חוסר בידיעתם, אם בשל כך שעדיין לא היו לו די הזדמנויות להפקת לקחים כתוצאה מנהיגה שלא לפי הכללים.

יודגש כי נהג צעיר ונהג חדש הם שני נושאים נפרדים שלא תמיד נפגשים, כלומר ייתכן מצב של נהג חדש בן 50. נהג חדש הוא נהג שטרם מלאו שנתיים לקבלתו את הרישיון. אצל נהג צעיר הסיכונים גבוהים אף יותר – נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונטילת סיכונים הם חלק מהד.נ.א. שלהם.

עבירות נפוצות של נהגים חדשים

נהגים חדשים נוטים לעשות תאונות מסוכנות, כמו: אי מתן זכות קדימה או אי ציות לרמזור, עקיפה באזור אסור לאכיפה, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה ללא מלווה ועוד. ריבוי התאונות היחסי של נהגים חדשים היא גם הסיבה שבגינה מטיל החוק חובת ליווי לנהג חדש שטרם מלאו לו 30, החובה היא עד ששה חודשים מהוצאת הרישיון.

נהג חדש הוא לא יותר זהיר?

חוקרי תנועה טוענים כי התהליך הפסיכולוגי שעובר נהג חדש מעת קבלת הרישיון הוא כזה הגורם לו בתחילה להססנות ולנהיגה זהירה מאוד, אך מהר מאוד הוא מתרגל הוא לוקח את הנהיגה 'בקלות' ונוהג בפזיזות יתר, עד שהוא צובר די טעויות וכישלונות (בתקווה שלא יהיו קטלניות…) שמחזירות אותו לזהירות הממוצעת של כלל הנהגים הישראליים (שגם היא לא הכי…).

אביזרי בטיחות

הסיבות שכתבנו עליהם עד כה, כלומר הסיכונים הגבוהים יותר לנזק, הם הגורמים לייקור הפוליסה לנהג חדש. אך לא רק הפוליסה מתייקרת אלא גם סכום ההשתתפות העצמית מתייקרת בחלק מחברות הביטוח כאשר מדובר בנהג חדש. הסיכון של חברת הביטוח הוא יותר גבוה כאשר מדובר בנהג חדש. אפשר להקטין את גובה הסיכון של חברת הביטוח על ידי התקנת מוביליי ברכב.

מוביליי הוא התקן המתריע מפני התקרבות מסוכנת לרכב או לעצם אחר בכביש, וכן על החלפת נתיבים מסוכנת. התקנת מוביליי ברכב מקטינה את עלות הפוליסה בכ-150 ₪ לשנה. סיבה נוספת לייקור הפוליסה של נהג חדש היא חוסר האפשרות לעקוב אחר עברו הביטוחי של הנהג כפי שנעשה בנהגים ותיקים שבהם עבר ביטוחי לא נקי מייקר את עלות הפוליסה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותכם…

תפריט
נגישות