1. ראשי
  2. מידע שימושי
  3. גיר רגיל או אוטומט – מה עדיף ללמוד ?

גיר רגיל או אוטומט – מה עדיף ללמוד ?

לימוד נהיגה בתיבת הילוכים ידניות תופסות באופן דיפולטיבי את הנהג החדש. ומצד שני יותר ויותר מכוניות על הכביש הם עם גיר אוטומטי. אז למה כולם מתעקשים? והאם זה יותר טוב?

מה ההבדל בין תיבת הילוכים ידנית לתיבה אוטומטית?

מבלי להיכנס לפרטים הטכניים, ההבדל העיקרי הוא שלמכוניות אוטומטיות אין דוושת מצמד (קלאטצ').

יש לך גם תיבת הילוכים פשוטה. תיבת הילוכים ידנית של חמישה או שישה הילוכים, בתוספת רוורס, מה שמקנה לך שליטה מלאה על ביצועי המכונית.

למכוניות עם גיר אוטומטי נוטים להיות ארבעה מצבים:

Park – P – לנחות

Reverse – R – אחורה

Neutral – N – ניוטראל

Drive – D – נסיעה

בגיר אוטומטי המכונית עצמה בוחרת את ההילוך המתאים למהירות ולתנאי הדרך שבה היא נמצאת. פירוש הדבר שעליך להחליט אם אתה הולך קדימה, אחורה או עוצר, כל השאר זה אוטומטי. לעומת גיר רגיל שאתה צריך להרים הילוך או להוריד הילוך (בנסיעה קדימה) לפני אופן הנסיעה שלך.

האם מכוניות ידניות עדיפות על מכוניות אוטומטיות?

זה מאוד תלוי באופי של הנהג, ישנם יתרונות וחסרונות בכל אחת מהבחירות, וזה תלוי במידה רבה בנסיבותיך ובסגנון הנהיגה שלך. למרות שכיום 80% מהרכבים החדשים ב 10 שנים האחרונות כולם אוטומט!

יתרונות של הילוכים ידנית

נקודת הפלוס העיקרית לנהיגה במכונית עם תיבת הילוכים ידנית היא שיש לך שליטה רבה יותר על המכונית עצמה. רוצה לעבור מהילוך שני לרביעי? אין בעיה! אתה שולט בהילוכים של הרכב שלך בצורה ידנית.

אתם תגלו שמכוניות עם תיבת הילוכים ידניות פחות יקרות ממכונות אוטומטיות, כי אין ממש ביקוש, מי רוצה לנהוג כל השזמן על 2 ידיים (אחת על ההגה אחת על תיבת הילוכים).

בנוסף עבור חלק מהנהגים, זה פשוט מרגיש 'נכון' להחליף הילוך בעצמך. יש הרגלים שקשה לשבור, ויש רמה מסוימת של סיפוק בעת העברת הילוכים. (ההרגלים הם בדרך כלל של ההורים של התלמידים, הם למדו לפני 50 שנה ואז גיר ידני היה מאוד פופולרי)

יתרונות של גיר אוטומטי

כשתעלו על מכונית אוטומטית, הדבר הראשון שתבחינו הוא שזה הרבה יותר קל לנהוג בה. ללא צורך ללחוץ על המצמד או למצוא את ההילוך הנכון, אלי קפיצות של הרמת הקלאטצ' ועוד, הרבה יותר נוח, מניעים ונוסעים.

מעבר הרבה יותר חלק ושקט בין הילוכים, וכתוצאה מכך נסיעה נעימה, ושקטה הרבה יותר. בגיר אוטומט הגיכוי שלכם להרוס את הגיר הוא מאוד קטן.

אז מה עדיף?

באופן כללי, מכונית אוטומטית עשויה להתאים למי שרוצה ליהנות מהנהיגה ולא להיות עסוק כל הזמן עם תיבת ההילוכים, הרבה יותר רגע!

אם אתה נוסע למרחקים ארוכים (שאין כאן בארץ) יותר או שאתה אוצה להשתולל עם חריקות וסיבובים כמו בסרטים, מכונית ידנית יכולה להיות אפשרות טובה יותר. אבל קח בחשבון שרמת סיכון הרישיון שלך לשלילה עולה במאות אחוזים.

האם מכוניות ידניות "אוכלת" יותר דלק ממכוניות אוטומטיות?

זו האמונה הרווחת שמכוניות אוטומטיות אינן טובות בחיסכון בדלק כמו מכוניות ידניות. כי ככה ההורים שלנו אמרו לנו. אבל זה לא נכון!

אמנם זה אולי היה נכון בעבר, אך טכנולוגיית ההילוכים האוטומטית עשתה דרך ארוכה עם צריכת הדלק ובכלל מבחינה טכנולוגית. הפער נסגר כבר ממזמן, אתה עשוי אפילו לגלות שלמכונית אוטומטית יש צריכת דלק טובה יותר מאשר ידנית. כמובן שיש עוד פרמטרים שקובעים צריכת דלק, כמו נפח מנוע, נהיגה באישור עירוני או בין עירוני, סוג הרגב וכ'ו

לסיכום: אם אתם רוצים ידני או אוטומט, אוהד קייסי ילמד אתכם איך נוהגים בשניהם

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותכם…

תפריט
נגישות