1. ראשי
  2. מידע שימושי
  3. איך לשרוד את השנה הראשונה אחרי הוצאת רישיון נהיגה

איך לשרוד את השנה הראשונה אחרי הוצאת רישיון נהיגה

נפתח עם הפרוצדורה לקבלת רישיון נהיגה: לאחר שמתקבל אישור ממשרד הרישוי יכול המתלמד לגשת למבחן התיאוריה ולמבחן המעשי (הטסט). משרד הרישוי נותן את האישור לא לפני שהוא בודק את הצהרת הבריאות ואת בדיקות הראייה של מגיש הבקשה. בהצהרת הבריאות בודקים הן את מצבו הגופני והן את מצבו הנפשי של המבקש, כל זאת כדי לוודא שהמבקש כשיר לנהוג. כיום תהליך הגשת הבקשה וכן האישור ממשרד הרישוי נעשה באופן מקוון. במקרים מסוימים יכול משרד הרישוי להפנות את מגיש הבקשה לבצע בדיקות נוספות על מנת לוודא את כשירותו ללימוד נהיגה.

מעט מחוקי השנה הראשונה של הוצאת רישיון נהיגה

עשיתם בדיקת עיניים, עברתם את התיאוריה, למדתם נהיגה אצל מורה נהיגה ברחובות, ניגשתם למבחן המעשי (טסט), נכשלתם פעם, פעמיים (לא חובה…), קיבלתם רישיון על רכב אוטומטי או ידני, מה הלאה? מה עושים עכשיו, מה אומר החוק, על מה כדאי לשים דגש? כל זאת ועוד בהמשך המאמר. בינתיים כמה חוקים: עד שנה מסיום הנהיגה אתם מוגדרים כ'נהג חדש'. בתקופה הראשונה לקבלת הרישיון כשהנהג עדיין לא מיומן כל צרכו ועד עתה הוא סמך על תושייתו של מורה הנהיגה, צריך הנהג ליווי של נהג ותיק שיישב לצדו וינחה אותו בתנאי דרך שלא מוכרים לו מהלימודים או במקרים שדורשים תגובה מהירה. החל מגיל 33 לא נדרש גם נהג חדש לליווי. בשנה הראשונה נדרש הנהג לתלות שלט בולט וקריא המודיע על היותו נהג חדש.

טיפים מעשיים לתקופה הראשונה מעת הוצאת רישיון נהיגה

ככלל, גם אם אין לכם צורך ברכב מומלץ לנהוג ברכב כחודש חודשיים מיד אחרי הוצאת רישיון נהיגה, זה טוב לתרגול ולהתנסות 'על רטוב'. הבעיה בעניין הזה הוא שרוב חברות ההשכרה לא משכירות לנהג חדש, וגם אם כן הן יגבו מחיר יותר יקר. מה גם שתצטרכו לשלם ביוקר על כל שריטה שגרמתם לרכב, ובתקופה הראשונה יש הרבה סיכויים להיווצרות שריטות… מהסיבה הזו כדאי לבקש את הרכב מקרוב משפחה (אב או אח וכדומה) לתקופה של חודש / חודשיים. מה שכן, בחודשים הראשונים אל תנהגו במקומות שתנאי הדרך שם שונים מהאזור שלמדתם. אם למדתם במרכז הארץ אל תנהגו בצפון ששם הדרך מלאה בעיקולים חדים ובעליות וירידות פתאומיות. והעיקר – דרך צלחה.

תפריט
נגישות